NaCl

hur svårt ska det vara?! bordssalt borde vara lika vanligt som expressen och aftonbladet och pingvin stänger som alltid finns bredvid kassan, tänkt som plockvara och merfösäljning
jag var på en av de stora matbutikerna igår, fett hungrig och irriterad över den långa väg jag hade hem (10min från stället). står i kassakön och inser, "shit, jag har glömt saltet". det här betyder inte 20meters stepback för att hitta saltet utan verkligen en rundtur genom hela butiken och som vanligt finns inte anställd i närheten. till slut efter många zic-zacs mellan alla människor hitta rjag hyllan för salt. 100 olika sorter, allt från havssalt, havssalt med jod, flingsalt, havssalt igen och 95 andra sorter. och det enda jag är ute efter är natriumklorid. NaCl som finns i alla sorter bara i olika former

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0