fuel for life

om du kunde koppla punchline (rubriken) till varumärket så läser du antagligen tillräckligt många modemagasin som GQ, Vanityfair, Details & KING eller så tittar du på TV lite då & då...
märket är Diesel och reklamen är om senaste tillskott i herrdoftserien
killen blir uppringd med frågan "are you alive", nästa scen är han i duschen med kläder på som det ryker om, parallellscenen är en halvnaken kvinna på sängen...avslutningsline är "use with caution! Diesel, fuel for life"
min 10 år yngre syster bröt ner reklamen för mig som handlar om herrparfymen kan set you on fire, därav fuel. därför det ryker om honom och därför den bör användas med viss försiktighet
reklamen är alldeles för intellektuellt krävande och det som antagligen påverkar medel svensson är möjligheten att vara cool och få en kvinna iförd svart raffset, liggande på sängen
poängen är att ibland när man känner att mottagaren inte riktigt förstår en så kan det vara så att budskapet är alldeles för intellektuellt krävande
break it down and have a kit kat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0